مشاوره بستری (رایگان) ۰۹۳۵۲۷۵۹۷۷۱
تهران، شهریار، کرج، اهواز
شیراز، دزفول، شوشتر
پشتیبانی ۲۴/۷
۰۹۳۵۲۷۵۹۷۷۱
شنبه - ۵ شنبه: ۱۰.۰۰ - ۲۴.۰۰
جمعه : ۱۲.۰۰ - ۲۲.۰۰

مشاوره ترک اعتیاد در مرکز اهواز کمپ

کمپ ترک اعتیاد اهواز، مرکز ترک اعتیاد اهواز : مشاوره ترک اعتیاد چیست و چگونه می‌تواند به افراد در ترک اعتیاد موفقیت‌آمیز کمک نماید؟ آیا با استفاده از مشاوره تلفنی ترک اعتیاد می توان به بهبودی دست یافت؟ مهمترین تاثیرات استفاده از مشاوره ترک اعتیاد چیست؟ در همین رابطه کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ با ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با مشاوره ترک اعتیاد سعی کرده تا مطالب مهمی را در زمینۀ راههای ترک اعتیاد را در اختیار شما همراهان انجمن قرار دهد و اگر تمایل دارید در این رابطه بیشتر بدانید لطفاً این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید. موضوع مهم در رابطه با ترک اعتیاد به مواد مخدر یا الکل این است که هرگز بدون کمک های تخصصی نمی توان بر این بیماری کشنده چیره شد. همانطور که می دانیم روش های متعددی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد، اما موضوع مهم در رابطه با بهبودی از اعتیاد این است که اعتیاد یک بیماری روحی، روانی است و فرد بدون دریافت کمک های عاطفی و روانی مناسب نمی تواند مصرف مواد مخدر خود را متوقف سازد و روند درمان و بهبودی را آغاز نماید.

مشاوره ترک اعتیاد؛ علل بوجود آمدن اعتیاد

باید بدانیم که افراد بدون کمک های تخصصی مشاورین اعتیاد نمی ‌توانند فشارهای متعدد را که در طول دوران اولیه سم ‌زدایی و حتی پس از آن دارند را تحمل نمایند. به همین دلیل مشاوره ترک اعتیاد و مشاوره های تلفنی می توانند به افراد کمک کنند تا پس از مرخص شدن از مراکز درمانی به روند بهبودی خود ادامه داده و در رابطه با بهبودی مرتباً اطلاعات جدیدی را به دست آورند. همانطور که در مقاله ماهیت بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد یک بیماری خانمان سوز چند وجهی است که ابعاد گسترده‌ای دارد و زندگی افراد را از جنبه‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده و تاثیرات مخربی بسیاری را بر زندگی آنها می گذارد. همانطور که می دانیم اعتیاد دارای اشکال مختلفی است که مهمترین آنها عبارتند از :

۲. انواع اعتیاد های رفتاری

اما همان طور که می دانیم اعتیاد نوعی از یک اختلال رفتاری است که فرد را دچار وابستگی شدید روانی و احساسی می کند. در حقیقت اعتیاد می‌تواند به اشکال مختلف در زندگی افراد بروز نماید و هیچ روش مشخصی برای تعریف اعتیاد و نحوه بروز آن هنوز شناخته نشده است. شایعترین مواد مخدری که در میان جوانان مصرف بالایی دارد شامل :

تاکنون دلایل بسیاری برای اعتیاد و بروز آن در زندگی افراد ذکر شده است اما همیشه این سوال وجود داشته است که چرا با همه اطلاعاتی که در رابطه با مضرات اعتیاد وجود دارد باز هم افراد به سمت آن روی می آورند. چرا با همه تبلیغات گسترده ای که در رابطه با مضرات مصرف سیگار و نیکوتین وجود دارد باز افراد به مصرف آن گرایش پیدا می کنند. با ریشه یابی و بررسی عوامل اصلی گرایش به اعتیاد به این موضوع پی می بریم که اعتیاد یک بیماری روحی، روانی است و از طریق کمک های تخصصی مانند مشاوره ترک اعتیاد می توانیم به درمان و بهبودی آن بپردازیم.

مشاوره ترک اعتیاد؛ اشکال مختلف بروز اعتیاد در افراد

همانطور که گفته شد، اعتیاد یک بیماری چند وجهی است که از لحاظ روحی و روانی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و به اشکال مختلف در زندگی آنها ممکن است بروز ‌کند. به طور مثال اعتیاد در اشخاصی با روحیه ای خاص و درونگرا ممکن است به شکل مصرف مواد مخدر افیونی مانند هروئین و تریاک بروز کند. اما در یک شخص با روحیه‌ای ساختارشکنانه و علاقه مند به نقض قوانین ممکن است به اشکال دیگر و تهاجمی‌تری بروز نماید مانند اعتیاد به سکس و روابط جنسی ناسالم و یا اعتیاد به قمار.

برای بعضی دیگر تنها یک نوع ماجراجویی ساده است در حالی که ممکن است اصلاً تصور نکنند که این ماجرا جویی زندگی‌شان را دستخوش تغییر قرار خواهد داد. در همین رابطه در مشاوره ترک اعتیاد ابتدا عوامل گرایش به اعتیاد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با حذف یا کاهش این دلایل به فرد مصرف کننده کمک می شود تا روند درمانی خود را با موفقیت ادامه دهد. از یک طرف در افراد ممکن است، اعتیاد به دلیل وجود استرس، افسردگی یا غم، اندوه و بحران های روحی و روانی بروز نماید. از طرف دیگر ممکن است افراد تحت تاثیر شرایط محیطی به سمت اعتیاد به مواد مخدر یا اعتیاد های رفتاری دیگر گرایش پیدا کنند. در چنین شرایطی احساسات ناپایداری مانند غم و اندوه در تشدید گرایش به مصرف مواد مخدر تاثیر مستقیم دارند.

اشکال اعتیاد

اما نکته مشترک در تمامی اشکال اعتیاد وجود لغزش و عدم توانایی فرد در مدیریت رفتار شخصی در مقابل اعتیاد است. از مهمترین عوامل اعتیاد میتوان به:

  • ژنتیک
  • محیط اجتماعی
  • جنسیت
  • ضعف در مهارتهای اجتماعی
  • شرایط روحی روانی
  • بیماری های روانی
  • روابط نابسامان خانوادگی
  • فشار دوستان

هر کدام از این عوامل می تواند در بروز اعتیاد در زندگی افراد تاثیر گذار باشد، اما همیشه استفاده از کمک های تخصصی مانند مشاوره ترک اعتیاد می‌تواند موثر واقع شود.

تاثیر محرک ها در بروز اعتیاد

همانطور که می دانیم اعتیاد یک بیماری کشنده و پیشرونده است که درمان شناخته شده ای به صورت قطعی برای آن وجود ندارد. در حقیقت اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین می تواند اثرات مخرب فراوانی را بر سیستم عصبی و روانی افراد وارد آورد، اما تصور اینکه اعتیاد و مصرف مواد مخدر نمی تواند تاثیرات جدی بر سلامت روان و جسم بگذارد از خود اعتیاد خطرناک تر است. در همین رابطه فرد ممکن است بدون توجه به مخالفت ها و اعتراض های خانواده و اطرافیان به مصرف خود ادامه دهد، اما ممکن است عواقب بسیار وخیمی برای او ایجاد شود. در همین رابطه می توانید به مقاله اعتیاد به هروئین، روش های ترک شیشه و روش های ترک اعتیاد مراجعه فرمایید و اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آورید.

مشاوره ترک اعتیاد؛ نتایج اعتیاد به مواد مخدر

نکته مهم این است که اعتیاد یک بیماری پیش رونده چند وجهی است که پس از رسیدن به مرحله حاد و مزمن قابل توقف و درمان نیست و فرد به هیچ وجه نمی تواند به تنهایی جلوی مصرف و اعتیاد خود را بگیرد و حتماً باید از کمک های تخصصی مانند مشاوره ترک اعتیاد مراکز درمان اعتیاد و روش‌های درمانی دیگر استفاده کند. عواقب مصرف مواد مخدر و اعتیاد شامل بیماری‌های جسمی از جمله :

می گردد که می تواند به مرحله ای برسد که جبران ناپذیر باشد. از طرف دیگر اعتیاد به مواد مخدر به مرور زمان باعث ایجاد اختلالات شدیدی بر روابط خانوادگی و افراد حاضر در خانواده و جامعه گردد و منجر می‌شود که فرد معتاد از خانواده خود و جامعه ترد شده و در اعتیاد خود غرق شود. تاثیرات مخرب اعتیاد به قدری شدید است که باعث می‌شود افراد از حالت کاملاً اجتماعی و موجه تبدیل به افرادی ضد اجتماعی و بیمار شوند که دست به هر کاری برای مواد تهیه مواد مخدر میزنند.

چرا مشاوره ترک اعتیاد را باید جدی گرفت؟

طبق آخرین گزارش های انجام شده و تحقیقات صورت گرفته در زمینه و شیوع و گسترش چشمگیر مصرف آن در میان افراد جامعه ایران، مشخص شده که کشورمان یکی از پرمصرف ترین کشورها از نظر مصرف تریاک و مشتقات آن میباشد. سن مصرف دخانیات به حدود ۱۳ سال رسیده است و بیشتر مصرف کنندگان سیگار، جوانان و نوجوانان می باشند که سالانه هزاران میلیارد تومان توسط این افراد صرف مصرف نیکوتین و سیگار می شود.

با گسترش روز افزون اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات بهتر است از آموزش خودمان شروع کنیم. در همین رابطه مشاوره ترک اعتیاد و کسب آگاهی های لازم در زمینه بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر یا نیکوتین موضوع استفاده از روش های کنترل و پیشگیری مطرح می‌شود. شما می توانید با استفاده از مشاورین متخصص مراکز درمان اعتیاد اهواز کمپ از خدمات مشاوره این مرکز درمان اعتیاد بهره مند شوید.

نقش مشاوره در فرایند ترک اعتیاد

مشاور اعتیاد با استفاده از مهارت ها و شیوه های صحیح ارتباطی و انگیزشی به آموزش خانواده و فرد معتاد می پردازد تا در مسیر ترک اعتیاد ابتدا انگیزه ترک کردن را در فرد معتاد به وجود آورده و احتمال بازگشت و مصرف آن را در طول درمان و حتی بعد از آن را کاهش دهد. از آنجا که اعتیاد یک بیماری روحی، روانی و جسمی است، فرد تنها با کمک های تخصصی درمانگران و افراد زبده در زمینه ترک اعتیاد می‌توانند بهبودی خود را ادامه داده و به موفقیت دست یابند.

مراحل درمانی فرد معتاد

شاید به جرات بتوان گفت پذیرش اعتیاد توسط فرد معتاد یکی از مهمترین مراحلی است که افراد مبتلا به بیماری اعتیاد باید آن را به انجام برسانند. تقریبا تمامی افراد معتاد تصور می کنند که معتاد نیستند و تنها به دلایل به خصوصی به مصرف روی آورده اند و هر زمان که اراده کنند می توانند اعتیاد خود را متوقف کنند. در این مسیر مشاور اعتیاد به فرد کمک می‌کند تا با مفهوم بیماری اعتیاد آشنا شده و بیماری خود را بپذیرد تا برای انجام مراحل بعدی و قطع مصرف، بهبودی و درمان روحی و روانی آمادگی لازم را پیدا کند. قسمت دوم روند درمان فرد معتاد شامل آشنایی و آگاهی از ماهیت اعتیاد و عواقب آن و همچنین افکار وسوسه کننده و جنبه های روانی بیماری اعتیاد است که فرد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و او را به سمت مصرف مجدد سوق می دهد.

در حقیقت با آگاهی های منتقله از طریق مشاوره ترک اعتیاد فرد می تواند با ماهیت ویرانگر اعتیاد آشنا شده و در مسیر بهبودی قدم بردارد. گام سوم این است که فرد معتاد رابطه خود را با اطرافیان و خانواده تصحیح کرده و باور کند که اطرافیانش قصد یاری به او را دارند، نه آزار و اذیت، در نتیجه فرد می‌تواند از خانواده و اطرافیانش درخواست کمک نماید. در همین رابطه باید بدانیم که بهبودی از اعتیاد نیاز به کمک های جمعی و گروهی دارد و فرد به تنهایی قادر نخواهد بود تا با نیروی مخرب اعتیاد روبرو شود، در نتیجه موضوع خانواده و ارتباط صحیح میان افراد خانواده و فرد معتاد بسیار اهمیت دارد.

گام آخر

گام آخر این است که مشاوره ترک اعتیاد و درمان آغاز شود که در این بین می بایست حرمت فرد معتاد حفظ گردد. در چنین شرایطی فرد می‌تواند با دریافت مشاوره های تخصصی اعتیاد و بهبودی از آن مراحل درمانی خود را با موفقیت و کمک نیروهای گروهی و جمعی بهبودی به انجام برساند.

اهمیت مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و مشاوره ترک اعتیاد

همانطور که توضیح داده شد، اعتیاد یک بیماری چند وجهی است که برای درمان و بهبودی از آن فرد باید از کمک های تخصصی درمانگران و افراد زبده در این مسیر استفاده نماید. از آنجا که اعتیاد یک نیروی مخرب کشنده است، آسیب های بسیاری را به زندگی فرد تحمیل می‌کند. در نتیجه افراد برای رهایی از اعتیاد باید از کمک های تخصصی درمانگران استفاده کنند که معمولاً این کمک ها در مراکز تخصصی ترک اعتیاد و همچنین توسط افراد زبده مانند مشاورین ترک اعتیاد قابل دسترسی است و افراد می‌توانند از لحاظ فکری و روحی کمک های لازم را دریافت کرده و از به دام افتادن در تله اعتیاد پیشگیری نمایند.

اما کاربرد اصلی مشاوره ترک اعتیاد مربوط به افراد و خانواده‌هایی است که حقیقتاً به دنبال رهایی از اعتیاد هستند. در چنین شرایطی افراد معتادی که زیر فشار اعتیاد هستند و نمی توانند اعتیاد خود را قبول کنند با کمک متخصصین و مکانیسم مداخله توسط افراد زبده و متخصص می‌توان به خانواده‌ها کمک نمود تا افراد را از زیر بار فشار اعتیاد خارج کنند و آنها را در یکی از مراکز درمان اعتیاد مانند بهترین کمپ ترک اعتیاد بستری نمایند. اما افراد برای ادامه دادن به مسیر درمانی خود به جلسات مشاوره اعتیاد و گفتار درمانی با متخصصین نیاز دارند تا نتایج مثبتی را دریافت کنند و بتوانند به بهبودی و درمان خود با موفقیت ادامه دهند، در نتیجه استفاده از مشاوره و راهنمایی های اصولی و تخصصی بسیار لازم است و افراد نباید از آن غافل شوند.

مزیت های مشاوره تلفنی ترک اعتیاد

همانطور که پیشتر توضیح داده شد استفاده از کمک های روحی و روانی مشاورین اعتیاد و افراد زبده در این مسیر بسیار اهمیت دارد و فرد نمی تواند به تنهایی با واکنش‌های منفی ذهنی خود و اعتیاد روبرو شود، در نتیجه مشاوره تلفنی ترک اعتیاد می‌تواند بستر مناسبی را برای افراد که نیاز به کمک های تخصصی در رابطه با ترک اعتیاد دارند را مهیا کرده و در اختیار آنها قرار دهد.

چرا مشاوره تلفنی اعتیاد

در مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، افراد می توانند بدون کم و کاست مشکلات و مسائل خود را مطرح نمایند و راه حل مناسب را دریافت کرده و به روند درمانی خود با آرامش و تمرکز بیشتری ادامه دهند. علاوه بر این افراد می توانند با دریافت راهنمایی ها و آموزش هایی که توسط مشاور خود دریافت می کنند از عود مجدد اعتیاد پیشگیری نمایند. از طرف دیگر مشاوره تلفنی ترک اعتیاد هزینه افراد را نسبت به مشاوره حضوری بسیار کاهش داده و همان کیفیت را در اختیار آنها قرار می دهد و این می تواند بسیار کارساز بوده و افراد به سادگی به روند درمان خود ادامه دهند.

مرکز مشاوره ترک اعتیاد اهواز کمپ

مرکز مشاوره روانشناسی اهواز کمپ با استفاده از مشاورین متخصص در زمینه اعتیاد که سالها تجربه بهبودی و درمان را دارند آماده است تا به مددجویان خود در زمینه ترک اعتیاد و بهبودی از آن کمک نماید. از طرف دیگر این مرکز با معرفی مراکز درمان اعتیاد استاندارد که دارای مجوزهای رسمی از سازمان بهزیستی کل کشور هستند آماده است تا بهترین مراکز درمان را به افراد و خانواده‌های در بند اعتیاد معرفی کرده و به آنها در روند درمان اعتیاد کمک نماید.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”مزایای استفاده از مشاوره تلفنی اعتیاد چیست؟” answer-0=”در بسیاری از اوقات افراد به دلیل اینکه به کمک های تخصصی دسترسی ندارند و یا شرایط فرد معتاد به گونه‌ای است که نمی‌توانند از مشاوره ها و جلسات درمانی حضوری استفاده کنند، مشاوره تلفنی ترک اعتیاد توسط افراد زبده و مشاورین تخصصی ترک اعتیاد می‌تواند بسیار کارگشا باشد. در این مسیر افراد می‌توانند توسط مشاوره های تلفنی از آموزش ها و اصول استاندارد درمانی در رابطه با بهبودی از اعتیاد آگاه شده و آنها را در زندگی خود به کار برند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چرا باید از مشاوره تلفنی ترک اعتیاد استفاده کنیم؟” answer-1=”هنگامی که افراد از مراکز درمان اعتیاد مرخص می‌شوند باید تحت نظر مشاورین قرار بگیرند و نباید به تنهایی وارد زندگی شده و بدون دریافت راهنمایی های لازم با مشکلات زندگی روبرو شوند. نکته مهم در رابطه با دریافت کمک و مشاوره از مشاورین ترک اعتیاد این است که افرادی که به تازگی مواد مخدر را ترک می‌کنند دارای آمادگی لازم ذهنی برای رویارویی با مسائل و مشکلات زندگی نیستند و برای آنکه بتوانند به زندگی عادی خود بازگردند نیاز به راهنمایی های دائمی یک ‌مشاور دارند تا بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز کمک های فکری و عاطفی را دربافت کنند.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

 

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره آنلاین رایگان در زمینه بستری نمودن فرد معتاد در یکی از مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ لطفاً با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما





    5/5 - (9 امتیاز)