مشاوره بستری (رایگان) ۰۹۳۵۲۷۵۹۷۷۱
تهران، شهریار، کرج، اهواز
شیراز، دزفول، شوشتر
پشتیبانی ۲۴/۷
۰۹۳۵۲۷۵۹۷۷۱
شنبه - ۵ شنبه: ۱۰.۰۰ - ۲۴.۰۰
جمعه : ۱۲.۰۰ - ۲۲.۰۰

خدمات درمان اعتیاد در مرکز اهواز کمپ

مراحل پذیرش و خدمات درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ از یک برنامه درمانی دقیق تخصصی و جامع تشکیل شده است که شامل طیف گسترده ای از خدمات درمان اعتیاد، روان درمانی به صورت تخصصی و همچنین مراحل ترک اعتیاد جسمی و فیزیکی بدون استفاده از روش های منسوخ مانند سم زدایی سریع و فوق سریع می باشد. درمان اعتیاد مهمترین هدف ما در ارائه خدمات ترک اعتیاد در مجموعه درمانی کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ می باشد. در حقیقت برنامه ما در راستای ارائه خدمات درمان اعتیاد به افرادی است که اعتیاد در زندگی آنها تبدیل به یک معضل لاینحل شده است.

در این مسیر فرد معتاد، اعضای خانواده و اطرافیان او می توانند از خدمات ما در این مرکز ترک اعتیاد استفاده نمایند. مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به شکل اختصاصی برای هر فرد مبتلا به اعتیاد از یک متد درمانی استاندارد و تخصصی که بر اساس روشهای نوین درمان اعتیاد می باشد، استفاده می کند. در همین راستا برخی از بیماران اعتیاد و مددجویان ما نیاز به بستری و دریافت مراقبت های شبانه روزی در دوره های درمانی متنوع و متعدد هستند، تا بتوانند مراحل ترک جسمی و همچنین خدمات روانشناختی مورد نیاز را به شکل کامل و استاندارد دریافت نمایند.

خدمات ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد با همکاری مراکز درمان اعتیاد که دارای مجوز رسمی بستری از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستند به بیماران اعتیاد و افراد مبتلا به انواع مواد محرک، مواد مخدر و یا مواد توهم زا و روانگردان هستند، خدمت‌ رسانی می‌کنند. این مرکز برنامه های درمانی را با استفاده از روش‌های نوین درمانی و استاندارد ارائه می کند. همچنین مرکز با فراهم آوردن مکانی آرام، امکانات مناسب و تجهیزات استاندارد اقامتی، شرایطی را فراهم آورده تا افراد بتوانند با کمک کادر درمانی، روند درمان خود را با موفقیت سپری نمایند. از سوی دیگر خدمات درمان اعتیاد همچنین خدمات روانشناختی اعتیاد به بهترین شکل به مددجویان ارائه می گردد.

تیم درمان اعتیاد شامل روانشناسان، روانکاوان و مددیاران حاضر در مرکز به افراد کمک می‌کنند تا فرآیند درمان موفق و بدون بازگشتی را تجربه نمایند. اگر شما در پی درمان اعتیاد خود و دستیابی به یک زندگی سالم و بدون اعتیاد به مواد مخدر هستید، مکان مناسبی را پیدا کرده‌اید. در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ شما به سادگی می توانید از کمک های تخصصی ما بهره مند شوید. اگر تاکنون چندین بار تلاش کرده اید که اعتیاد خود را متوقف نمایید و موفق نشده اید ما با ارائه خدمات تخصصی خود به شما کمک میکنیم تا اعتیاد خود را متوقف کرده و با انگیزه و امید به درمان ادامه دهید.

اهمیت روش ارائه خدمات درمانی

اعتیاد یکی از پیچیده‌ترین و آسیب زا ترین پدیده هایی است که افراد ممکن است در زندگی خود با آن روبه‌رو شوند. اثرات اعتیاد در زندگی افراد می‌تواند آثار مخرب و حتی غیر قابل جبرانی ایجاد نماید. به همین دلیل و بر اساس چالش‌های پیچیده‌ای که افراد در زندگی خود با آن روبرو می شوند، استفاده از روش های درمان اعتیاد استاندارد که بر پایه اصول درمان اعتیاد به شکل تخصصی و حرفه‌ای بنا گذاشته شده است، بسیار اهمیت دارد.

ما در این مجموعه درمانی می دانیم که افراد در اثر اعتیاد دچار آسیب های جسمی، روانی و روحی متعددی می گردند و پس از سالها درگیری با اعتیاد، به کمک و پشتیبانی های تخصصی و حرفه‌ای نیازمندند. در بسیاری از موارد افراد، امید و انگیزه خود را از دست می دهند و دچار ناامیدی مفرط در ترک اعتیاد می گردند. به همین دلیل استفاده از روشهای صحیح و استاندارد در درمان اعتیاد می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

جنبه های مهم درمانی! 

نکته مهم در ارائه خدمات درمان اعتیاد این است که مهم ترین عامل اعتیاد در زندگی افراد، بخش روحی و روانی این بیماری است. در نتیجه می‌توان گفت که درمان اعتیاد تنها به بخش جسمی و فیزیکی اعتیاد خلاصه نمی شود. در حقیقت ترک اعتیاد شامل درمانهای روانشناختی افراد می‌باشد. مهمترین بخش در درمان این بیماری مهلک، جنبه روانی و روحی افراد در اعتیاد است. به همین دلیل برای آن که مددجویان بتوانند روند درمان موفقی را تجربه نمایند، باید بر اساس فاکتورها و اصول تخصصی، اقدام به ترک اعتیاد نمایند تا بتوانند به فرایند درمان خود با موفقیت ادامه دهند.

در این مسیر زمان، انگیزه، حمایت اطرافیان و همچنین تخصص و تجربۀ متخصصین ترک اعتیاد، می‌تواند به افراد کمک کند تا با آمیزه‌ای از علم، تجربه، عشق، صبر و تعهد کادر درمانی متخصص و اقامت در مراکز مجهز به یک ترک موفق و بدون بازگشت دسترسی پیدا کنند. ما در مجموعه درمانی اهواز کمپ معتقدیم که اعتماد مددجویان به مرکز درمانی و همچنین ارائه خدمات و حمایت های روانی و عاطفی موردنیاز می تواند به افراد کمک کند تا یک روند درمان موفق تجربه شود.

فعالیت های مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ

همان طور که درباره مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ توضیح داده شد، خدمات این مجموعه درمانی شامل طیف گسترده‌ای از خدمات درمان و اقامت افراد می باشد. مشاورین ما در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به فراد کمک می‌کنند تا روند درمان پایداری را تجربه نمایند. در همین رابطه مهم‌ترین خدمات ما در این مجموعه درمانی عبارتند از :

  • مشاوره رایگان به بیماران اعتیاد در خصوص روش‌های درمان، هزینه ترک اعتیاد
  • درمان سرپایی بیماران اعتیاد
  • درمان بستری بیماران اعتیاد با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • ترک اعتیاد بر اساس علوم روانشناختی و آنالیز فعالیت‌های دقیق شخصیت شناسی
  • ترک اعتیاد تدریجی و بلند مدت به‌صورت بستری، بر اساس جدیدترین روش‌های ترک اعتیاد
  • مراکز ترک اعتیاد آقایان و بانوان به صورت مجزا
  • پانسیون بیماران اعتیاد در اتاق‌های VIP به همراه امکانات مناسب اقامتی
  • اعزام آمبولانس و تیم مجرب، جهت انتقال بیماران اعتیاد اورژانسی به مرکز ترک اعتیاد
  • برگزاری جلسات روانشناسی بصورت روزانه، برای بیماران بستری اعتیاد
  • مشاوره و درمان رفتار شناختی CBT بیماران اعتیاد
  • مشاوره و آموزش به خانواده‌ها و نزدیکان بیماران اعتیاد
  • مشاوره به بیماران اعتیاد جهت ایجاد یک ارتباط سالم با اطرافیان و خانواده
  • پیگیری طولانی مدت جهت پیشگیری از عود مجدد مصرف مواد
  • برگزاری جلسات گروه درمانی به‌ صورت دوره‌ای بعد از ترخیص
  • افزایش انگیزه جهت پیگیری مراحل ترک اعتیاد

خدمات درمان اعتیاد؛ بیماری اعتیاد

اعتیاد یک بیماری پیشرونده و کشنده است که باعث ایجاد رفتارهای اجباری و غیرقابل کنترل در افراد می گردد. به همین دلیل با ایجاد عادات و رفتارهای بیمارگونه می‌تواند آسیب‌های جدی به سلامت جسمی و روانی افراد وارد آورد. همانطور که در مقاله مفهوم بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد شامل دو بخش اصلی یعنی اعتیادهای مصرفی و اعتیاد های رفتاری می باشد که هر کدام دارای روش‌های درمانی مختص به خود هستند. بیماری اعتیاد دارای ویژگی عودکنندگی شدیدی می باشد و می تواند به اشکال مختلف در زندگی افراد بروز نماید. به همین دلیل برای جلوگیری از این ویژگی کشنده، فرد باید از اقدامات پیشگیرانه و مراقبت های ویژه پس از توقف اعتیاد، استفاده نماید. اما اعتیاد به صورت کلی به شرایطی اطلاق می شود که فرد در آن مجبور می‌شود از یک رفتار یا ماده خاص استفاده کرده و در اثر آن دچار وابستگی های شدید ذهنی، روانی و جسمی می گردد.

اعتیاد یک مشکل اخلاقی؟

در مورد اعتیاد باید بدانیم که اعتیاد یک مشکل اخلاقی نیست، بلکه یک بیماری است که از لحاظ جسمی و روانی افراد را تحت تاثیر قرار داده و در یک سیکل معیوب، کشنده و کاملاً پیشرونده قرار می‌دهد. اما نکته مهم این است که مانند سایر بیماری های لاعلاج، امکان متوقف سازی و پیشگیری از عود مجدد آن وجود دارد. بیماری اعتیاد مانند انواع بیماری های عود کننده دیگر مثل فشار خون یا دیابت، قابلیت برگشت پذیری و عود مجدد را دارد، اما می‌توان انتظار داشت تا مانند این بیماریها در شرایط کنترل شده قرار بگیرد. اگر فردی از کمک های تخصصی استفاده نماید، می تواند فعالیت این بیماری کشنده را در نقطه ای از آن باز دارد و به زندگی طبیعی و سالم خود بازگردد.

در حقیقت افراد برای کنترل و متوقف سازی بیماری اعتیاد در نقطه ای از فعالیتش، لازم است تا با استفاده از آموزشهای تخصصی و درمانهای روانشناختی به بهبود شرایط و آسیب‌های روانی و جسمی خود اقدام نمایند. افرادی که این مسیر را با استفاده از کمک های تخصصی طی می‌کنند، می‌توانند امیدوار باشند که در نهایت به یک سبک زندگی متعادل و بدون اعتیاد دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر، باید بدانیم که خدمات درمان اعتیاد نیازمند نظارت تیم درمانی متخصص و حرفه ای می باشد و افراد برای موفقیت در متوقف سازی اعتیاد خود، نیاز به زمان مناسب، پیگیری درمانی و جدیت در ادامه روند درمان خود با همکاری تیم درمانی دارند.

روش های خدمات درمان اعتیاد

یکی از مهمترین ویژگی‌های مجموعه درمانی کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ این است که با استفاده از جدیدترین متدهای درمان اعتیاد برای بهبودی افراد معتاد به انواع مواد مخدر یا محرک اقدام می شود. این روش ها و متدهای درمانی همگی بر طبق آخرین پلتفرم های درمانی علوم روانشناختی می باشند. در همین راستا، مهمترین روش‌های درمانی در این مرکز ترک اعتیاد عبارتند از :

  • درمان های فردی
  • درمان خانوادگی
  • درمان های گروهی
  • درمانهای تدریجی
  • آموزش های دوره ای

۱- درمان های فردی

یکی از مهمترین درمان هایی که به بیماران اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ ارائه می‌شود، درمان‌های فردی می باشد. این متد درمانی به افراد کمک می‌کند تا با استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی فردی روند درمان پرقدرتی تجربه شود. در این روش، پس از جلسات مشاوره اولیه، مراحل درمان فرد معتاد مشخص شده و برای بهبودی و درمان او برنامه‌ ریزی‌های مورد نیاز انجام می پذیرد. در این روش درمانی، افراد پس از طی نمودن مراحل اولیه ترک جسمی و پاکسازی بدن از سموم و مواد مخدر، آمادگی پیدا می‌کنند تا مراحل درمان روانشناختی خود را تحت نظارت متخصصین و روانکاوان اعتیاد به انجام برسانند و کمکهای لازم را دریافت نمایند. باید توجه داشت که این افراد پس از ترخیص از مراکز درمانی نیز می‌توانند جلسات روان درمانی و درمان‌های فردی خود را با درمانگر ادامه داده و از عود مجدد بیماری به خوبی پیشگیری نمایند و به بهبودی خود با قدرت ادامه دهند.

۲- درمان خانوادگی

همانطور که در مقاله نقش خانواده در ترک اعتیاد افراد توضیح داده شد، خانواده یکی از فاکتورهای مهم در روند درمان افراد بیمار و معتاد می باشد. به همین دلیل مشارکت افراد خانواده در جلسات درمانی می‌تواند آگاهی‌های لازم برای ادامه روند بهبودی افراد بیمار را تثبیت نماید. این جلسات برای خانواده‌های معتادین برگزار می شود و خانواده و نزدیکان بیمار با شرکت در جلسات درمانی می توانند از آگاهی ها و آموزش های مورد نیاز برای کمک به فرد بیمار خود بهره‌مند شوند. در این جلسات، درمانگر اطلاعات و آموزش‌هایی را که خانواده ها و اطرافیان فرد بیمار به آن نیاز دارند را به خوبی در اختیارشان خواهند گذاشت تا افراد آموزش های لازم برای برخورد صحیح و داشتن یک رابطه سالم، صحیح، کمک کننده و موثر در روند درمان فرد معتاد را بیاموزند.

۳- درمان های گروهی

اما همانطور که میدانیم درمان اعتیاد شامل پلتفرم ها مختلف درمانی است و استفاده از متدهای مختلف درمانی دارای اهمیت بالایی می باشد. زیرا اعتیاد یک بیماری چند وجهی و ترکیبی است و افراد را از جنبه‌های مختلف جسمی، روانی، احساسی و روحی تحت تاثیر قرار می دهد. در همین راستا انواع جلسات گروه درمانی توسط متخصصین ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ برگزار شده و افراد با شرکت در این جلسات می‌توانند در یک فضای دوستانه، صمیمی و امن مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کرده تا علاوه بر پیدا کردن راه حل های مناسب برای مشکلات، بتوانند یک ارتباط گروهی با دیگر اعضا پیدا کرده و برای بازگشت به اجتماع و ایجاد ارتباطات سالم با اطرافیان در محیط واقعی زندگی مانند خانواده، محیط کار و جامعه را به خوبی بیاموزند و تمرین نمایند.

۴- جلسات پزشکی و روانشناختی

یکی از مهمترین فاکتورها در روند درمان افراد مبتلا به اعتیاد، وجود مراقبت های جامع و یکپارچه می باشد. افراد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ تحت نظارت متخصصین حاضر در مرکز و تیم درمان مراکز درمان اعتیاد، می توانند روند درمان خود را ادامه داده و برای ارتقاء سطح کیفی زندگی خود اقدامات موثری داشته باشند. بنابراین در طول مدت درمان ارزیابی های تخصصی روانشناسی و پزشکی به افراد کمک کند تا در مسیر درمان خود موفق تر عمل نمایند و نتایج بهتری کسب کنند.

۵- جلسات آموزشی گروهی

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ دارای جلسات گروهی متعددی برای افراد و خانواده است که شامل دوره‌های بازیابی و بازگشت به زندگی سالم، آموزش های تعاملی و بحث های گروهی می باشد. در این جلسات بیماران و خانواده‌های آنها می‌توانند از موضوعات مختلف در رابطه با درمان و بهبودی از اعتیاد آگاهی پیدا کنند. برخی از مهم ترین رئوس این جلسات عبارتند از :

  • اعتیاد به چند ماده اعتیادآور
  • تمرینات تنفسی و CBT
  • بازسازی شناختی
  • درخواست کمک
  • مهارت‌های نه گفتن به مصرف مواد اعتیادآور
  • فشارهای اجتماعی و رفتارهای ناسالم
  • تأثیر فرهنگ و ترکیب آن با بهبودی از اعتیاد
  • نقش خانواده در پیشگیری و درمان اعتیاد
  • وابستگی به مواد مخدر
  • تغذیه، سلامتی و تأثیر آن بر بازیابی و بهبودی اعتیاد
  • آموزش مهارت های زندگی

امکانات کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ، مجهزترین مرکز بستری ترک اعتیاد با همکاری مراکز درمان اعتیاد که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند، همکاری و فعالیت دارد. بخشی از امکانات این مراکز درمان عبارتند از :

  • مشاوره بستری برای بیماران سوء مصرف مواد مخدر
  • مراکز بستری درمان اعتیاد ویژه بانوان و آقایان
  • امکانات رفاهی جهت رفاه حال بیماران
  • اتاق‌های خصوصی و VIPجهت بستری بیماران
  • اتاق‌های عمومی بستری بیماران
  • کادر درمانی حاذق
  • تیم روانشناسی
  • تیم مددیاران
  • تیم خدمات

چرا مرکز مشاوره روانشناسی اهواز کمپ؟

مرکز مشاوره روانشناسی اهواز کمپ یک مجموعه درمانی است که با همکاری بهترین مراکز ترک اعتیاد در سراسر کشور همکاری و فعالیت دارد. در این مرکز افراد می‌توانند در بهترین و مجهزترین کمپ های ترک اعتیاد در کشور و در شهر خود بستری شده و روند درمان استانداردی را تجربه نمایند. افراد در این مراکز از آخرین متدهای روانشناختی و علوم مرتبط با درمان اعتیاد بهرهمند شده و با خیال آسوده می توانند بدون نگرانی از درز اطلاعات شخصی، بهبودی خود را در مراکز ترک اعتیاد ادامه دهند. این مراکز دارای بخش های مختلف درمانی هستند و افراد می‌توانند بر اساس توانایی های مالی خود از امکانات رفاهی و آسایشی مناسب و استاندارد برخوردار شوند.

مراکز ترک اعتیاد همکار این مجموعه درمانی به افراد این امکان را می دهند تا پس از ترخیص نیز روند درمان را با کمک تیم متخصص درمانی مرکز ادامه داده و به بهبودی خود با قدرت ادامه دهند. این مراکز برخلاف سایر کمپ های ترک اعتیاد دارای تیم درمانی متخصص، باتجربه و حرفه‌‌ای می باشد و افراد می‌توانند از متخصصین مرکز استفاده کرده و به یک ترک موفق و پایدار دسترسی پیدا کنند. در نهایت سابقه درمان موفق بیماران و مددجویان ما در مراکز ترک اعتیاد نشان دهنده عملکرد صحیح ما در فرایند درمان اعتیاد می باشد.

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ با همکاری مراکز مجاز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای بستری بیماران اعتیاد مجوز رسمی دارند، به عنوان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز درمان اعتیاد در کشور فعالیت دارد. برای به نتیجه رسیدن فرایند درمان اعتیاد از وظایف اصلی مراکز ترک اعتیاد اهواز کمپ می باشد. در این مرکز ترک اعتیاد علاوه بر کمک های تخصصی اعتیاد، انواع مشاوره خانواده و درمانهای روانشناختی، مشاوره های تخصصی در رابطه با اعتیاد نیز انجام می پذیرد.

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”۱- مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ در چه شهر هایی فعالیت دارد؟” answer-0=”این مجموعه درمانی در شهرهای مختلف دارای شعب فعال می باشد که مهمترین آنها تهران، کرج، شهریار، اهواز، آبادان، شیراز، اصفهان، امیدیه، اندیمشک و دزفول می باشند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”۲- آیا مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ دارای مرکز درمان بانوان نیز می باشد؟” answer-1=”بله. این مرکز ترک اعتیاد با همکاری مراکز مجاز ترک اعتیاد بانوان در شهرهای مختلف مانند تهران، شیراز، اصفهان و اهواز همکاری و فعالیت دارد.” image-1=”” count=”2″ html=”true” css_class=””]

تماس با ما





    5/5 - (7 امتیاز)